woensdag 31 augustus 2016

Winnaar bloghop juli/augustus

Ontmoeten


Het thema voor de bloghop van juli/augustus was: Ontmoeten. Ik heb genoten van jullie inzendingen over dit thema.
Ontmoetingen tussen mensen van verschillende culturen en overtuigingen, ontmoetingen in de kerk, een ontmoeting met Jezus. Allemaal prachtige onderwerpen die op ontroerende en soms ook luchtige manieren beschreven werden.

Ont-moeten in de zin van niet langer meer moeten kwam ook voorbij. Wat moeten we veel in deze haastige wereld en hoe heerlijk is het als je ontdekt dat je door niet te moeten juist gaat ontmoeten!

Winnaar


Als winnaar van de bloghop heb ik ik het verhaal gekozen van Henny van Veldhuisen: 'Ontmoeting bij de bron' Een dagboekfragment van de vrouw die Jezus ontmoette bij de bron. (http://veld-huis.blogspot.nl/2016/08/ontmoeten.html)Wat mij betreft één van de mooiste ontmoetingen die in de bijbel beschreven staan. Een vrouw, over wie menigeen een oordeel zal hebben gehad vanwege haar levensstijl, ontmoet Jezus. Hij is vol liefde en zonder oordeel. Hij accepteert haar en wijst haar vol liefde op het levende water. Wat een voorbeeld voor ons. Hoe gaan wij om met mensen die anders zijn, die er een andere levensstijl op nahouden? Wijzen we met het vingertje omdat we onszelf beter voelen, of wijzen we hen in liefde op de Bron van levend water?

Henny, gefeliciteerd, en succes met het bedenken van een nieuw thema!


3 opmerkingen:

  1. Een heel terechte winnaar. Gefeliciteerd Henny!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Anne! Ik vind het ook zo leuk...
      En nu een nieuw thema om jullie te inspireren :)

      Verwijderen
  2. Erg leuk dat je mijn schrijfsel gekozen hebt en dat je nog zo'n mooie nabeschouwing geeft over het verhaal. Jezus: vol liefde en zonder oordeel... Amen!

    BeantwoordenVerwijderen