vrijdag 21 juli 2017

Vakantie soap (4) Potvispenis

Trage start

Kwart voor negen vanmorgen, en nog (of moet ik zeggen: ‘weer’) stil in huisje 72. Mijn nacht was wat gebroken omdat Sara, onze logé, haar draai duidelijk nog niet kon vinden in het vreemde bed na een dag vol indrukken. Maar een overheerlijk Paulinees ontbijt met verse blauwe bessen, cruesli en vruchtenkwark én een cappuccino wekt me langzaam tot leven. De jongens slapen uit vandaag. Logisch na zo’n nacht, denk ik, maar niets blijkt minder waar. De drie knullen hebben geslapen als een roos en niets gehoord. 
 
Gisteravond hebben ze meegedaan met ‘vlaggenroof’ en kwamen ze enthousiast om kwart over tien terug bij het huisje. Wat is het toch genieten dat ze al zo groot en zelfstandig zijn! 
 

Pittige bui

Aan het eind van de ochtend besluiten we even een wandeling te maken en meteen een paar boodschappen te doen. Pauline wil graag pannenkoeken bakken en dat vinden de jongens een top idee. Behalve Damian, die gaat voor een broodje rookworst (ach... op vakantie... nee, ik ga het niet meer zeggen...). Als we de supermarkt uitlopen is er net een ware wolkbreuk. Het gaat flink te keer. Nog een staartje van gisteravond wellicht. Maar, goed voor de natuur. We wachten geduldig tot het droog is en wandelen dan naar huis. 
 

Luie middag

De middag start met overheerlijke pannenkoeken. Onder het eten worden de meest fantastische verhalen uitgewisseld en het is gezelligheid alom. 
Ik ben best wel moe, en ook Pauline en Sara zijn bek af, maar die hebben er al een complete dag opzitten omdat Sara al vanaf 3.00 uur in de weer was. Zij gaan na het eten even lekker op bed liggen en ik veeg het huis even en ga op de bank liggen met een boek. De jongens doen een spelletje. Ik dommel even weg en dan is het tijd om te zwemmen. 
 
Damian is blij met z’n nieuwe snorkel, Gijs heeft de duikbril die we reserve hadden inmiddels ingewijd en ik probeer mijn oren boven water te houden omdat ik er wat last van heb. Thuisgekomen maak ik soep warm en snij ik een stokbrood aan stukken. 
 

Potvispenis

Kippensoep en tomatensoep met ballen eten we. We praten over van alles en de onderwerpen gaan van de hak op de tak. En dan opeens komt Gijs om de bocht: ‘Ik heb een huizenhoge potvispenis gezien.’ Mike stikt bijna in zijn soep, Damian krijgt de slappe lach en ik probeer nog een serieuze vraag te stellen. Maar het is al te laat. Pauline heeft het verkeerd gehoord en denkt dat Gijs potvispenis gegeten heeft en vraagt in welk restaurant dat was. Het einde is zoek... letterlijk en figuurlijk... Natuurlijk moet ook de pot-vis-pis-tongbreker nog even passeren, gevolgd door nog een heel aantal anderen. 
 
Omdat het vakantie is... en dan mag het... Gijs belooft plechtig dat hij als hij de potvispenis weer ziet hij er een foto van zal maken. Deze maaltijd moeten we echt afronden. Voor iedereen beter... maar lol hebben we. 
 
Vakantie is leuk! Kinderen zijn leuk, vrienden zijn geweldig! Tijd voor een potje jeu-de-boul (als we toch over ballen en zo bezig zijn...) 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten